Tortuguero

1 augustus 2014 - Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica

Gisterochtend vroeg opgehaald in San Jose. Met de bus het 1e stuk om vervolgens met de boot verder te reizen naar tortuguero. Door het slechte weer van de laatste dagen was de hoofdweg dicht en moesten we door de bergen. Een mooie route maar zeker 2 uur extra reistijd. Tussendoor ergens een ontbijt alleen was het restaurant niet helemaal berekend op de mensenmassa dus duurde het even voordat iedereen zijn bordje eten had. Na een boottocht van een klein uurtje, onderweg nog een krokodil gespot, kwamen we aan in Laguna lodge.

Letterlijk een tropisch regenwoud want er is al heel wat water gevallen. Gisteravond met een gids het strand op om naar de schildpadden te kijken die 's avonds aan land komen om eieren te leggen. Het is nu het seizoen van de groene schildpad. We hadden geluk want we stonden pas kort te wachten of we hoorde dat er een schildpad was gesignaleerd. Je moet dan wachte dat ze haar nest heeft gegraven en is begonnen met eieren legen voordat je er naartoe mag. Helaas was bij de 1e schildpad het eieren leggen net klaar maar konden we wel zien hoe ze haar nest weer dicht gooit. Iets verderop hadden we meer geluk en konden ook het eieren leggen aanschouwen. Heel bijzonder.

vanochtend met een boot op zoek naar dieren. Ondanks de flinke buien toch veel kunnen zien. Tijn vond het geweldig en Fleur was ook helemaal blij met de apen die we gezien hebben. Toekans, luiaards, apen, een krokodil, leguanen, en vogels werden gespot.

's middags naar het dorpje wat nu vooral een toeristisch plekje is met veel soevenir winkels. Maar toch grappig om te zien hoe in het midden van alleen maar water, zee aan de ene kant en kanalen en oerwoud aan de andere kant, een nederzetting is neergezet wat nu uitgegroeid is tot een dorp met 1200 inwoners.

Verder zwemmen in het zwembad en genieten van alle oerwoudgeluiden.

morgen weer verder naar viejo de talamanca, een dorpje aan de Caribische kust met volgens de boekjes ook dito sfeer.

1. Kiny:
    2 augustus 2014
    Wat genieten met al die oerwoudgeluiden en mooie dieren. Kan me voorstellen dat Tijn helemaal " uit zijn dak gaat"!
    Fleur hoeft niet meer te douchen zo te zien ;-)))
    En een krokodil dichtbij :-()