Puerto viejo de talamanca

4 augustus 2014 - Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica

gister een dagje rustig aan en de omgeving hier verkend. 10 km naar het zuiden en dan houdt de weg op. Ten zuiden ligt er dan nog een natuurgebied en ben je een paar stappen verwijderd van Panama. In een klein dorpje daar waar veel locals aan het genieten waren van hun vrije zondag geluncht in een lokaal eettentje, zo'n tentje heet een soda, hier voor weinig geld heerlijk gegeten. Tijn nam nog een duik in de zee met 2 Nederlandse jongens die ook op Azania, de huisjes waar wij zitten, verblijven. Hier op het strand zijn echte golven en wordt er dus ook veel gesurfd (golfsurfen). Je kunt daar ook les in krijgen. Misschien doen we dat wel als we aan de andere kant van costa rica zitten want dat moet ook een echt surfersparijdijs zijn. 'S avonds in het dorpje veel locals die op kraampjes kleding, sieraden en andere snuisterijen aanbieden. Fleur heeft een mooie vlecht in haar haar laten vlechten.

Vanochtend toen we wakker werden scheen de zon, wat heerlijk. Fleur en Tijn namen dan ook meteen een duik in het zwembad. Na een lekker ontbijt zijn we naar het jaquar rescue centre geweest. Een opvanginstituut van 2 biologen die allemaal gewonde dieren uit de omgeving opvangen en deze later weer terug zetten in de natuur. Hier verschillende soorten apen, luiaards, slangen, vogels, kikkers etc. Tijn wist veel soorten te benoemen en mag als hij groter is terug komen als vrijwilliger. Het centrum draait op vrijwilligers en donaties van derden. S middags naar het strand en relaxen bij het centrum.

Morgen moeten we dit lekkere plekje weer verlaten en reizen we via puerto viejo de Sarapiqui naar het gebied met de vulkanen waar we respectievelijk verblijven bij Arenal en rincon de la vieja.

Nu is het mooi helder dus dat beloofd mooi weer voor orgiën dus voor vertrek waarschijnlijk eerst nog een duik in de golven of het zwembad.