Rincon de la Vieja, kokende modderpoelen.

10 augustus 2014 - Rincon De La Vieja, Costa Rica

Eergisteren aangekomen in Rincon de la Vieja. Een gebied met vulkanische activiteiten met o.a. 9 kraters, modderpoelen en geisers. Wij verblijven hier in een wat luxer resort met huisjes welke gebouwd zijn in een gebied waar ook vulkanische activiteit is. Zo is er een natuurlijke sauna welke op een stoompot is gebouwd en zo dus de warme stoom uit een geiser heeft voor de warmte. Verder warme modder uit borrelende modderpoelen om je lekker mee in te smeren en hot springs om lekker in te badderen. Gelukkig valt het mee met de rotte eieren lucht zolang je niet boven zo'n borrelden modderpoel hangt.Gister een geweldige tour gedaan op het terrein van het resort. Eerst een uur met paard door de vlakte en de bossen naar een waterval. De tocht eindigde bij het begin van de canopy waar we vervolgens een tuigje om kregen om via een mooi parcours door boomtoppen en langs een waterval via 13 platforms uiteindelijk beneden bij het hotel uit te komen. Tijn had het wel eens eerder gedaan in nl tijdens een feestje in een boomklimpark maar dit was toch wel top. Fleur had geen enkele angst en wou nadat Tijn het eerste traject had gedaan vervolgens telkens als eerste. Het was een geweldige ervaring.Vandaag naar het nationaal park voor een wandeling door de natuur. Helaas niet zoveel dieren gezien. Wat dat betreft is de natuur rond ons huisje hetzelfde alleen zien we hier meer dieren. Zo hebben we hier zelfs een aantal gordeldieren gezien. Ook nog kapucijnerapen, leguanen, een soort van bergmarmot en natuurlijk veel vogels.
Morgen gaan we verder richting het zuiden, dan blijven we 1 nacht in Dominical om vervolgens naar Ojochel te gaan. Hopelijk kunnen we dan ook bultruggen zien. We wachten af.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Oma Tiny:
    11 augustus 2014
    Ik heb met bewondering de foto,s bekeken en het spannende reisverhaal gelezen ,wat lijkt mij dat griezelig als je zo boven de kokende modder hangt ,maar wel fantastisch om dat mee te maken ,de foto,s geven een duidelijk beeld hiervan.Het ziet er heel groen uit .Jullie hebben ook een heel afwisselend programma .Fleur en Tijn hebben jullie al iets moois gekocht,doe dat wel ,leuk als herinnering ,Ik kijk weer uit naar jullie volgende belevenissen !Wees vooral heel voorzichtig.Liefs en groeten Ma
  2. Oma Tiny:
    12 augustus 2014