Manuel Antonio.

18 augustus 2014 - Manuel Antonio, Costa Rica

De tocht in corcovado viel wat tegen qua wildlife wat we gezien hebben. Maar dat komt waarschijnlijk ook door alles wat we al gezien hebben. Het was een mooie wandeling door het regenwoud met een gids die ons veel kon vertellen over de verschillende bomen en bloemen. Verder veel insecten en kikkertjes gezien. Ook nog evenheerlijk gezwommen in een riviertje met waterval en een lekkere picknick.

na terugkomst in Drake Bay nog een lekkere duik in de zee. Met Tijn een potje hartenjagen terwijl Fleur in de weer was met haar playmobil. Daarna weer heerlijk eten. De volgende dag terug met de boot naar Sierpe om door te reizen naar Manuel Antonio. Een ritje van een kleine 2 uur. Na alle rust van de afgelopen dagen nu een toeristisch plekje met veel accomodaties en restaurantjes. Ons huisje ligt op een groot terrein ongeveer 5 tot 10 min. Van de zee. Hier in de omgeving zitten veel apen en s ochtends wordt je al vroeg wakker van de brulapen die voor je gevoel op nog geen meter van je af heerlijk lopen te brullen. Je hoort ze wel maar ziet ze niet altijd.

Gister naar het nationaal park geweest, ong. 1,5 km van ons hotel. Een relatief klein park met een aantal stranden waar je heerlijk kunt zwemmen. Natuurlijk ook weer apen en een luiaard gezien. Verder wasberen die als je niet oppast met de inhoud van je tas ervandoor gaan mocht het tenminste eetbaar zijn.

Hier zitten ook doodshoofdaapjes, die maar op weinig plekken in costa rica voorkomen, en gelukkig hebben we die bij de uitgang van het park nog gespot,

vandaag een relaxed dagje met ontbijt en lunch op het strand welke eindigde in een enorme tropische regenbui. Het strand stond zelfs blank, gisteravond heerlijk gegeten in een lokaal visrestaurant in Quepos. Tijn en Paul hadden samen de visschotel genomen en heerlijk hiervan gesmuld, Tijn is dol op alles met een schelp. Vandaag wouden we er weer heen gaan maar helaas was dit restaurant gesloten en vonden we gelukkig een ander goed visrestaurant waar Paul heerlijke Kreeft had. Dat wil Tijn volgende keer ook.

morgen onze laatste dag in costa rica. Dan op weg naar San Jose waar we nog 1 nachtje slapen om dan ergens heel vroeg in de ochtend op het vliegtuig te stappen.

we hebben genoten van een prachtig land met vriendelijke mensen en een geweldige natuur.

Pura vida.

1. Kiny:
    19 augustus 2014
    En wij hebben genoten van jullie reisverslagen en foto's!
    Hele goede reis terug en ik trek de dweil wel weer even door het atelier in Groenekan. Ook hier af en toe "tropische buien" ;-))))
    XXXX
  2. Oma Tiny:
    19 augustus 2014
    Lieve vier .wat hebben jullie veel gezien ,gevoeld en beleefd op dat mooie Costa Rica ,en bedankt dat wij zo mochten mee genieten .Tijn jij kan zeker wel een boek schrijven over alle bijzondere dieren die jij hebt gezien ,en Fleur jij vond alles zeker leuk ,en wat een leuke foto van jullie beide .Ik wens jullie nog een paar onvergetelijke dagen en een goede thuisreis Liefs ma xxxxxxxx.
  3. Gert:
    19 augustus 2014
    Zo te lezen was het een heerlijke rijs vol avontuur. Fijn. Goede terugvlucht gewenst naar het mooie Nederland
  4. Gert:
    19 augustus 2014
    Oops. Bij "heerlijk" blijk ik meteen aan "rijst" te denken ipv "reis".