Van puerto viejo de talamanca via Sarapiqui naar Arenal.

7 augustus 2014 - Arenal, Costa Rica

Eergisteren vertrokken uit puerto viejo de talamanca na nog een duik in zee en zwembad. Het eerste stuk van de weg was hetzelfde als de heenweg door bananen en ananasplantages en veel zeecontainers. Daarna een mooie weg door weer een hele groene omgeving richting puerto viejo de Sarapiqui. Daar verbleven we in een bed and breakfast van Nederlanders op een klein eilandje. Mooie tuin met heel veel vogels en een paar luiaards gespot. We bleven hier maar 1 nacht dus niet veel activiteiten ondernomen. Gegeten in een lokale soda.

De volgende dag verder naar La Fortuna en de Arenal vulkaan. Heel even konden we de top van de krater zien maar veder lag deze in de wolken. De laatste 11 km ging over de onverharde weg vol gaten dus dat was lekker hobbelen. Aan de ene kant de vulkaan en en aan de andere kant het meer. We verblijven hier op Rancho Mrgot, eens boerderij die helemaal zelf supporting is. Het douchewater wordt verwarmd via composthopen. Het gas in de keuken komt uit koeien en varkensmest en de energie uit het water uit de bergen. Eten uit hun eigen tuin of eigen vee. Ze hebben een zwembad met mooie overkapping met lekker warm water dus dat is genieten. S middags de forest trial gelopen, de hond van de boerderij vergezelde ons tot groot plezier van Tijn en Fleur. Onderweg nog een tiental apen gezien valk boven ons in de bomen. Tot spijt van Tijn geen slangen.

Vanochtend een tour over de boerderij en vanmiddag gaan we paardrijden. Het weer is hier nu goed opgeklaard dus hopelijk krijgen we dan ook zicht op de vulkaan.

morgen gaan we verder naar een ander gebied met vulkanische activiteiten. Maar eerst nog even genieten van deze mooie plek.

1. Corine Vondracek:
    8 augustus 2014
    Wat een super leuke dingen maken jullie mee. Hoe was het om weer eens op een paard te zitten Suzanne, best lang geleden toch? En wat een prachtige kleuren allemaal. Ook fijn dat al die regen al gevallen is en het nu droog is. Is mooi als dat zo blijft, aan de andere kant ook wel heel bijzonder he die tropische regen. Veel plezier met jullie verdere reis. Liefs Paul en Corine