Van tortuguero naar puerto viejo de talamanca.

3 augustus 2014 - Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica

Gisterochtend vertrokken uit Tortuguero. Aangezien er een brug was ingestort kon de bus niet naar de vaste vertrekplaats voor de boten komen en moesten we dus uitwijken naar een andere "haven".

hierdoor moesten we een langere maar wel hele mooie boottocht maken door de kanalen van Tortuguero. Onderweg nog apen gespot. Na een late lunch omdat alles hierdoor toch wat langer duurde de huurauto gekregen. Na een rit door het gebied van Chiquita en Del Monte, bananen en ananasplantages, langs puerto limon de havenplaats waar alle containers worden geladen voor vertek naar o.a.NL. Vervolgens een weg langs de kust richting het zuiden tot puerto viejo de talamanca. Een leuk plaatsje met Caribische sfeer, kraampjes met hangmatten en andere souvenirs en veel eettentjes. De kust moet hier mooi zijn maar eerst moeten we een tropische regenbui afwachten.

We zitten op een heel leuk kleinschalige accomodatie met leuke huisjes, de muren van gaas zodat je bij wijze van spreken in het regenwoud staat te douchen. Na een lekkere duik in het zwembad lekker gegeten en ons bedje opgezocht.

het ritme is nog steeds een beetje zoek want meestal wordt er om 3.00 uur wel iemand wakker. Gelukkig slapen we daarna wel weer verder en hadden we vanochtend een heerlijk ontbijt. Voor Fleur lekkere pannekoeken met kaneelsuiker, dat laatste hadden we zelf in de koffer zitten.

Paul lag lekker te genieten in de hangmat, zie foto, en Tijn spot zowaar vanaf onze veranda een luiaard in de boom voor ons huis.

Wat dat betreft is hij wel koning dierenspotter. Hij kan zo mee met Freek op safari.

de kids liggen nu lekker in het zwembad en hebben we vandaag een lekke relax dagje.

We blijven hier 3 nachten dus kunnen even genieten van het relaxte sfeertje.

1. Corine Vondracek:
    3 augustus 2014
    Wow wat een geweldige plek om te verteoven. Het is niet zo verwonderlijk dat het daar zo groen is, en wij maar denken dat het in Nederland nat is. Hoop dat ook het zonnetje een beetje gaat doorbreken en dat jullie even lekker kunnen relaxen. Liefs Corine
  2. Debbie:
    3 augustus 2014
    Wat een prachtige foto s en wat ziet het er allemaal mooi uit. Veel plezier nog, ik wacht jullie volgend reisverslag weer graag af! Groetjes Debbie
  3. Debbie:
  4. Oma Tiny:
    4 augustus 2014
    lieve vier ,wat ben ik blij met met jullie Reislogger en de leuke reisverhalen ,ik volg het iedere dag zo blijf ik op de hoogte .Tijn en Fleur wat leuk dat jullie al zo veel bijzondere en mooie dieren hebben gezien .Oma moet het maar doen met een paar hamsters en een Goudvis die een paar weekjes bij mij logeren ,het goud zwemt alsmaar in het rond .Ik ga maar eens op zoek naar wat groot wild in de duinen .Ik wens jullie nog heel veel plezier Dag lieve Tijn en Fleur Oma Tiny xxxxxxxxxxx
  5. Kiny:
    4 augustus 2014
    Hmmmm...ananasplantages! Ook te plukken onderweg?
    Jammer van die regen, moet overgaan toch?
    Wel extra lange route's! Dat dan weer wel!
    Wil graag een foto van de muren van gaas zien...bijzonder maar wat een goed plan dat je het " buitenleven" blijft voelen!
    Ga straks de "Tropische planten" in Groenekan water geven.
    Misschien zwemmen ze wel want we hebben hier ook flinke stortbuien gehad!
    Geniet ze verder! Lfs.